Sunday, August 28, 2011

HIDUPKU SEPERTI ROBOT

First of all, definisikan perkataan robot dalam diri kamu:

ROBOT pada pandangan penulis ialah kehidupan tanpa perasaan, yang hanya berfungsi mengikut fungsi tertentu, tidak menyeluruh kerana ianya bergerak mengikut beberapa arahan sahaja. bekerja dan terus bekerja sampai ada orang lain tekan butang 'BERHENTI'.
(boleh pakai ke ni?haha)

sepanjang sebulan internship ni (sepanjang bulan Ramadhan tu), hidup penulis menjadi haru biru tidak menentu. nak siapkan projek itu la, projek ini la, assingment itu la, assignment ini la, thesis pun hampir tak terjenguk-jenguk.(hampeh kan?) TAPI apa yang paling dahsyat, al-Quran dah berapa page bace ni?mathurat? full ke? qiyam? tarawih? kate bulan Ramadhan, nak tambah amal ibadat..astaghfirullah al-azhiim...

Ha, kawan2, tu la dia apa yang dikatakan kehidupan robot zaman moden ni..
sebagai pengajarannya, sediakan diri anda dengan stamina yang kuat,juga fikiran dan rohani yang kuat.. baru seimbang.. Akal,Jasmani dan Rohani, semuanya nakkan haknya.. penuhilah mutabaah amal anda (pesan kepada diri sendiri)

jadilah insan yang BERMANFAAT KEPADA DIRI SENDIRI DAN ORANG LAIN, di samping SIHAT TUBUH BADAN dan mempunyai IBADAH YANG SAHIH..

p/s: jadikan kesah di atas sebagai pengajaran di masa sibuk akan datang...berlatih dari sekarang untuk kehidupan yang lebih TERATUR URUSANNYA^^


~SALAM PENGHUJUNG RAMADHAN 1432H~
SEMOGA SENTIASA MENDAPAT RAHMAT DAN KASIHNYA

^^Love you all in Allah's love~~

No comments:

Post a Comment